Echte oplossingen voor gewichtsverlies

Een groot deel van de gewichtsverliesindustrie houdt ervan zich te concentreren op Amerikanen met overgewicht. Dat is waar het geld voor hen is. Maar de waarheid is dat veel van de wereld ook overgewicht heeft.

Studies hebben aangetoond dat in 2000 45% van de volwassenen over de hele wereld te zwaar was. Mensen met overgewicht hebben meer kans op chronische gezondheidsproblemen, zoals diabetes, hoge bloeddruk en artritis bij de knie. Mensen met overgewicht sterven ook op jongere leeftijd dan personen met een normaal gewicht.

Veel mensen met overgewicht willen afvallen om hun gezondheid en hun uiterlijk te verbeteren. Omdat zoveel mensen willen afvallen en het doen is moeilijk, zijn er veel commerciële programma’s voor gewichtsverlies op de markt. Velen zijn duur en profiteren van de enorme vraag. Van die programma’s zijn veel niet effectief.

Elk jaar doen miljoenen Amerikanen en Europeanen mee aan commerciële en zelfhulpprogramma’s voor gewichtsverlies. Zorgverleners en hun obese patiënten weten weinig over deze programma’s vanwege het ontbreken van systematische reviews. Helaas weten veel patiënten en hun artsen ook weinig over de effectiviteit en veiligheid van deze programma’s.

Weinig studies van hoge kwaliteit hebben gewichtsverliesprogramma’s beoordeeld. Veel van de bestaande onderzoeken presenteren het best-case scenario omdat ze geen rekening houden met mensen die stoppen met het programma. Het bewijs dat de effectiviteit van grote commerciële programma’s voor gewichtsverlies wordt ondersteund, is beperkt. Patiënten die overwegen om commerciële programma’s voor gewichtsverlies te gebruiken, moeten zich realiseren dat deze programma’s niet zorgvuldig zijn bestudeerd.

Dus, werken gewichtsverliesprogramma’s echt? Sommigen doen dit op korte termijn, maar resultaten op lange termijn zijn twijfelachtig.

De echte effectieve manier om gewicht te verliezen, is wat we allemaal willen negeren: gedragsverandering gedaan

ijverig na verloop van tijd.

Verandering van gedrag in de tijd en deelnemen aan een regelmatige oefeningsroutine is wat overtollig gewicht wegneemt en houdt het uit. Er is geen toverdrank, pil of programma. Verander het gedrag van wat u eet, hoe u het eet, hoeveel u eet en wanneer het de sleutel is tot langdurige, succesvolle verdamping.

Het komt neer op meer calorieën die elke dag worden gebruikt, genaamd ‘verbranding van calorieën’, dan op te nemen, ‘eten’ genoemd.

Als je obesitas lukraak aanpakt, begin dan VANDAAG je gedrag te veranderen. Gebruik een slimme maar systematische benadering van gedragsverandering. Het zal tijd kosten, maar de voordelen op de lange termijn en het permanente gewichtsverlies zijn er!

 

Volg het laatste nieuws en krijg €5 korting

Meld je nu aan op de Tanita.nl nieuwsbrief

Exclusieve voordelen, als eerste toegang tot de sale, inspiratie en informatie over o.a. health tips en meer…

 

 

© 2019 Tanita Nederland

Essence E-Services