Meten met een TANITA weegschaal

Er zijn drie simpele stappen, wanneer u start met het gebruiken van uw Tanita Monitor:

Stap 1 – Tijdstip wanneer u het beste kunt meten.

BIA is afhankelijk van de hydratatie van uw lichaam (water)-niveau, die samen met uw gewicht zal schommelen gedurende de dag. U zult verschillende uitkomsten hebben met uw Tanita Monitor als je verschillende tijdstippen van de dag meet.

Consistentie is de sleutel bij het nemen van uw metingen. De beste tijd is in de vroege avond, vóór uw maaltijd. Dit is wanneer uw hydratatie niveau stabieler wordt.

Vermijd het nemen van metingen direct in de ochtend bij het opstaan. Niet alleen het vochtpercentage zal erg laag zijn, maar ook de meerderheid van het vocht in je lichaam word dan opgeslagen in de centrale romp. Naarmate de dag vordert, wordt het vochtgehalte steeds meer gelijkmatig verdeeld door middel van de ledematen. Op dit tijdstip wordt de meting ook nauwkeuriger.

Andere factoren die uw hydratatie niveau en de nauwkeurigheid van de metingen kunnen beïnvloeden zijn onder meer:

  • Temperatuur
  • De hoeveelheid lichaamsbeweging die je hebt gemaakt
  • Menstruatie
  • Medische aandoeningen en medicijnen
  • Alcohol
  • Cafeïne

Stap 2 – Het bekijken van de resultaten.

Onderstaande grafieken tonen de gezonde marges van het vetpercentage voor vrouwen en mannen met de verschillende leeftijden.

Bij: Samenstelling van je lichaam kunt u kijken om de verschillende andere waardes te vergelijken.

Dus denk eraan:

Neem uw metingen elke dag op hetzelfde tijdstip en onder dezelfde omstandigheden.
Kijk op de lange termijn, dit voorkomt ook een foute eenmalige meting.

pdf-icon-250x250

 

Stap 3 – Uw doelstelling voor ogen houden.

Regelmatige lichaamsbeweging en gezond eten helpt bij het verhogen spiermassa en verlaagt de hoeveelheid vet in je lichaam. Lichaamsvet veranderd langzaam in de loop van de tijd, dus je moet streven naar 1% tot 2% lichaamsvet te verliezen per maand.

Des te langzamer je gewicht en lichaamsvet verliest, hoe meer kans je hebt om het weg te houden!

Je hoeft geen drastische veranderingen in levensstijl te maken. Matige beperkingen in uw dieet en geleidelijk verhogen van de hoeveelheid beweging geeft de beste positieve resultaten.

Door regelmatig monitoren van uw lichaam, zult u zien hoe goed uw dieet of fitness programma werkt.

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*