Uitleg Uitdraai van een TANITA Weegschaal

648_789_106_tanita-bon

10 Reacties

  1. Dietlinde linard 5 maanden geleden

    Hoe komt het dat als ik kg water , kg vet en kg spier optel ik veel hoger uitkom dan mijn gewicht?
    Bv ik weeg 55 en als ik alles appart optel kom ik op 85 kg uit

    • Tanita Servicedesk 4 maanden geleden

      Beste Dietlinde,

      Dit komt doordat het vocht ook wordt meegerekend in de spiermassa.

  2. remko 3 maanden geleden

    wanneer is iemand atletisch en wanneer is iemand normaal?

    • Tanita Klantenservice 2 maanden geleden

      Beste Remko,

      ”Tanitas’ definitie van een “atleet” is een persoon die ongeveer 10 uur per week intensief traint en in rust een
      hartslag heeft van ongeveer 60 slagen per minuut of minder. Tanitas’ definitie van een atleet omvat tevens
      “levenslange fitte” personen die reeds jarenlang in goede conditie zijn maar momenteel minder dan 10 uur
      intensief trainen.”

  3. Mandy 2 maanden geleden

    Wat zegt het impedantiegetal precies? Wat kun je daaruit afleiden?

    • Tanita Klantenservice 2 maanden geleden

      Beste Mandy,

      De Bio-impedantie techniek maakt gebruik van een ongevaarlijk stroomsignaal dat door het lichaam wordt gezonden. Hierbij wordt de weerstand gemeten die het lichaam biedt aan dit stroomsignaal. Het ‘impedantiegetal’ geeft de gemeten weerstand weer a.d.h.v. de ‘resistance’ en ‘reactance’.

  4. rene 2 maanden geleden

    waarom zijn de verschillen tussen een meting van een vrouw en een sportieve vrouw zo groot m.v. de metabolische leeftijd. Er zijn verschillen van wel 20 jaar

    • Tanita Klantenservice 2 maanden geleden

      Beste Rene,

      Uw basale metabolisme (BMR) is het minimale energieniveau dat uw lichaam in rust nodig heeft om uw
      lichaam, inclusief uw ademhalings- en bloedsomlooporganen, uw zenuwstelsel, lever, nieren en andere
      organen te laten functioneren. U verbrandt calorieën terwijl u slaapt.
      Ongeveer 70% van de dagelijks verbruikte calorieën is nodig voor uw basale stofwisseling. Bovendien
      verbruikt u energie bij iedere vorm van activiteit; hoe intensiever uw activiteiten, des te meer calorieën er
      worden verbrand. Dat komt doordat skeletspieren (ongeveer 40% van uw lichaamsgewicht) werken als
      uw verbrandingsmotor en grote hoeveelheden energie verbruiken. Uw basale stofwisseling wordt sterk
      bepaald door de hoeveelheid spieren die u hebt, dus een toename van uw spiermassa helpt uw basale
      stofwisseling te verhogen.
      Onderzoek heeft aangetoond dat het metabolisme van mensen verandert naarmate zij ouder worden.
      Het basale metabolisme neemt toe wanneer een kind opgroeit. Na een hoogtepunt rond de leeftijd van
      16-17 jaar neemt dit geleidelijk af.
      Wanneer het basale metabolisme hoger is, worden meer calorieën verbruikt, wat helpt om de hoeveelheid
      lichaamsvet te verminderen. Een laag basaal metabolisme maakt het moeilijker om lichaamsvet en het
      algehele gewicht te verminderen.

      De functie ‘metabolische leeftijd’ berekent uw BMR en geeft de gemiddelde leeftijd aan die wordt geassocieerd met dat
      type metabolisme. Het verschil in Metabolische leeftijd is dus te relateren aan leeftijd, gewicht, geslacht en spiermassa.

      Wij hopen hiermee uw vraag te hebben beantwoord.

  5. Ferry 2 maanden geleden

    Hallo,

    Ik heb nog een vraag over het verschil tussen een “atletisch” en “normale” bouw. Het verschilt erg veel op belangrijke metingen. Bijv vet%: 16% vs 25%, of spiermassa 78kg vs 70kg. Leeftijd: 30 vs 50 jaar. Gewicht is gelijk, dat dan weer wel 😉

    Hoe rekent de weegschaal met beide lichaamstypes?

    • Tanita Klantenservice 2 maanden geleden

      Beste Ferry,

      De ‘atletische mode’ is speciaal ontwikkeld voor atleten. Een atletisch getraind lichaam is namelijk anders opgebouwd kijkend naar de lichaamssamenstelling. Een atletisch lichaam kenmerkt zich door een relatief hoge spiermassa in combinatie met een laagvetpercentage en een relatief hoog vochtpercentage.

      Vooral dit laatste, het verschil in vochtpercentage, maakt een alternatieve berekening voor deze personen benodigd.

      Het gebruik van de atletische modus voor personen waarvoor deze niet bedoeld is geven dan ook geen nauwkeurig resultaat. Hieronder zijn de voorwaarden voor het gebruik van de ‘atletische modus’ weergegeven:

      ”Tanitas’ definitie van een “atleet” is een persoon die ongeveer 10 uur per week intensief traint en in rust een hartslag heeft van ongeveer 60 slagen per minuut of minder. Tanitas’ definitie van een atleet omvat tevens “levenslange fitte” personen die reeds jarenlang in goede conditie zijn maar momenteel minder dan 10 uur intensief trainen.”

      Ik hoop hiermee uw vragen te hebben beantwoord.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.