Verloop en nieuwe leden aantrekken

 

Leden die je een paar zomermaanden niet hebt gezien,

moedig ze aan met een analyse van de lichaamssamenstelling.

 

Heb je je ooit afgevraagd wat de impact is van ledenbetrokkenheid op het verloop?

Hier zijn drie belangrijke vragen om te overwegen:

1. Hoeveel leden heeft u zich sinds januari aangemeld?

Hoewel de meeste fitness professionals deze vraag kunnen beantwoorden, is het net zo belangrijk om de betrokkenheid van deze leden te beoordelen.

Onderzoek toont aan dat hoe vaker je iemand in je sportschool ziet, hoe kleiner de kans is dat ze weggaan. Dat is waar de analyse van de lichaamssamenstelling om de hoek komt kijken.

 

2. Hoe vaak heb je ze gezien?

Het bijhouden van de frequentie van bezoeken van leden geeft inzicht in hun inzet en deelname aan uw faciliteit.


3. Hoe vaak heb je contact met ze gehad?

Zinvolle interacties gaan verder dan een simpele begroeting. Deelnemen aan gesprekken over hun vooruitgang, geluk en gezondheid kan uw relatie met leden versterken.

Vragen 2 en 3 zijn cruciaal om het gedrag van uw leden te begrijpen en degenen te identificeren die het risico lopen te annuleren. Hoe vaker je iemand in je sportschool ziet, hoe kleiner de kans dat ze vertrekken en hoe meer je met ze communiceert, hoe beter.

 

 

Hoe vaak spreken/interacteren u en uw medewerkers met uw leden?

Ik bedoel niet een simpele ‘goedemorgen’ maar een zinvolle interactie over hun vooruitgang, geluk en gezondheid?

 

Als je al beschikt over professionele apparatuur voor het analyseren van de lichaamssamenstelling, is dit het moment om alle leden die je een tijdje niet hebt gezien of waarmee je geen interactie hebt gehad, te laten boeken voor een beoordeling. Neem contact met ze op en nodig ze uit in je club voor hun gratis 'gezondheidscheck'.

 

Leden die regelmatig op bezoek komen, zouden veel baat hebben bij een voortgangscontrole om ze gemotiveerd te houden en het geeft je een geweldige kans om degenen die je nog niet hebt gezien weer op de site en op het goede spoor te krijgen.

 

Communicatie over gezondheid en laten zien dat je om hun vooruitgang geeft, is een waardevol communicatiepunt voor jou op een belangrijk moment om met je leden om te gaan en te proberen ze betrokken te krijgen en regelmatig terug te laten keren naar de sportschool. 

Enkele van de grootste namen in de branche weten dit al jaren en passen dit al jaren toe. Als u geen professionele analyseapparatuur voor lichaamssamenstelling heeft, is dit het moment om te investeren.


TANITA biedt u de perfecte tool om alle leden de informatie te geven die ze nodig hebben om hen te motiveren of regelmatig terug te laten komen naar de sportschool.


Vergeet niet dat de sleutel tot ledenbehoud effectieve communicatie is. Een boodschap die eenvoudig, relevant en impactvol is. Met analyse van de lichaamssamenstelling kunt u leden betrekken bij hun gezondheid en vooruitgang. Het is een onderwerp dat iedereen aangaat!

 

 

Getuigenissen

 

 

Neem vandaag nog contact op met ons team voor meer informatie over onze Body Composition Monitors en hoe TANITA waarde kan toevoegen aan uw bedrijf.

 https://tanita.nl/contact-us